torsdag den 15. november 2012

Strikkehjælp efterlyses!

Er i gang med denne her fine sag..

Den er fra Navias nyeste strikkebog..
Og jeg har bare et mega problem med at forstå opskriften på ryggen.. I kan se at der er en lille knap? Opskriften siger...
denne er ikke vigtig, men næste billede, det var bare for at vise sammenhængen..

Når jeg kommer til der hvor jeg lukker én maske af for at dele ryggen i to, og skal strikke hver side færdig for sig. Den næste linje dér: "Luk af mod midt bag for 13 m, og ..." Først troede jeg at jeg skulle fordele de 13 m jævnt på pinden og lukke dem af, (næste billede viser hvordan det SÅ ser ud, og det er i hvert fald forkert). Men nu når jeg ser på det igen, mon det så betyder, at jeg strikker lige op til arb måler 60 cm, og SÅ lukker de 13 af og 1 på hver 2. pind? ARGH!
Er der ikke en sød strikker der lige kan løse mysteriet her??


(og derved lader jeg fuldstændig som om der ikke er gået ugevis uden et blogindlæg, og håber I bærer over med mig!) :)

3 kommentarer:

  1. du har jo fat i det rigtige: at jeg strikker lige op til arb måler 60 cm, og SÅ lukker de 13 af og 1 på hver 2. pind? ARGH! -

    det er lige, hvad du gør, fuldstændig som hvis du lukker af til halsrunding

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, men jeg skrev indlægget og så billederne, gik det op for mig at det måtte være sådan. Men giver du mig ikke ret i at det ER dumt beskrevet? Det fremstår jo som om at man lukker de masker af først, og så til sidst strikker lige op! :/ (Sådan noget er grunden til at jeg aldrig strikker efter opskrifter!):)

      Slet

Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar, tak for det!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...